Beweeg- & Trainingadvies

Gezondheid en fit lichaam
Bewegen is gezond, dat weet iedereen. Het geeft je energie en je ziet er beter uit. Daarnaast wordt je er fitter van en helpt het vele aandoeningen voorkomen.

Het is overigens niet altijd makkelijk om het in te passen in je drukke leven, of om een manier van beweging te vinden die bij je past. Vaak wordt er fanatiek begonnen met fitnessen of een andere vorm van training, om vervolgens na enkele weken de handdoek in de ring te gooien…. Doel niet behaald.

Denkwijzen over training
Er zijn veel misverstanden over beweging en training. Bijvoorbeeld dat je lang en hard moet trainen, dat als je af wilt vallen dat je dan cardio moet doen, dat je doel moet zijn om tijdens een training zoveel mogelijk calorie├źn te verbranden, etc.

Wat zou je zeggen als ik je vertel dat lange trainingen slecht zijn voor je hormonen en voor je figuur? En dat als je vet wilt verliezen cardio niet de beste optie is om je resultaat te behalen?
Streef tijdens het sporten naar de volgende drie doelen:

Drie pijlers
Korte, intensieve trainingen zijn het beste om je vetverbrandings- en spieropbouwende hormonen te boosten.
Voor het beste resultaat, streef om tijdens elke training onderstaande pijlers te bereiken:

  • Activeer de juiste hormonale systemen;
  • Vergroot de spiermassa;
  • Verbeter de conditie.

Hoe meer gezonde spiermassa je hebt (dames geen nood, wij zijn van nature niet gebouwd voor het aanmaken van grote oncharmante spierballen) hoe hoger je verbranding is gedurende de hele dag. Door je spieren in betere conditie te brengen gedurende de training, zorgt er dus voor dat je de gehele dag door vet kunt verbranden.

Advies
Samen kijken we naar welke manier van bewegen en trainen bij je past.
Ik vertel je onder andere hoe je:

  • je vetverbrandende hormonen activeert;
  • je spieropbouwende hormonen boost;
  • waarom de weegschaal de deur uit moet;
  • na je training de juiste voeding tot je neemt;
  • een volledige workout kan doen binnen een half uur;
  • etc.

De funfactor staat centraal waardoor het volgen van het trainingadvies leuk is en de richtlijnen blijvend gevolgd kunnen worden!

Vragen of afspraak maken? Stuur gelijk een berichtje, ik help je graag!

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw telefoonnummer

Onderwerp

Uw bericht