Gezonde voeding winstgevend integreren

‘Voeding’ vs. ‘Vulling’

De laatste jaren is er een verschuiving op gang gekomen waarbij ongezonde producten plaats hebben moeten maken voor gezonde producten. De frisdrankautomaten, automatieken, koeken ‘on the go’ en snoepzakken voor in de auto moeten nu concurreren met juice bars, snoeptomaatjes, appelsnacks in een zakje en saladbars. De gezonde voeding in bedrijven heeft zijn intrede gedaan.

Er is een bewustwording ontstaan over wat slechte voeding met je lichaam doet. De producten die niets voor je gezondheid doen en je niet ‘voeden’ maar alleen ‘vullen’ (letterlijk). Mensen zijn steeds meer op zoek naar ècht gezonde voeding en zijn het zat om niet altijd een gezonde optie tot hun beschikking te hebben. Mensen willen geen concessies meer te hoeven doen.

Gezonde voeding aan je aanbod toevoegen

Om als bedrijf aan deze vraag naar gezonde voeding te willen voldoen, hoe pak je dit dan aan?
Vervang je de candybars bij de kassa voor zakken worteltjes?  Vul je de snoepautomaat in de kantine ineens met bananen? Haal je de blikjes cola weg en zet je er alleen nog versgeperste sapjes neer? Schrap je de broodjes en frieten van de menukaart voor salades en koude soepen?
Deze eerstgenoemde producten vormen toch wellicht je huidige bestsellers of zorgen voor de meeste opbrengst. Het aanbieden van de gezonde keuzes moeten toch niet de winst in gevaar brengen.

Gezonde voeding winstgevend integreren

Het aanbieden van gezonde voeding binnen je aanbod moet geleidelijk en doordacht gebeuren. Er zal altijd nog vraag blijven bestaan naar de vette hap, zakjes chips, taart bij de koffie en snacks en snoep voor de lekkere trek. Voor de mensen die hier naar op zoek zijn moet dit aanbod uiteraard gewoon blijven bestaan.

Tijdens het adviestraject kijken we naar het aanbod, welke producten er vervangen zouden kunnen worden en op wèlk moment, op welke manier gezonde opties in uw aanbod te introduceren.

Een gedegen aanpak en advies wordt gevormd om zodoende te kunnen voldoen aan de vraag, en hierbij de winstgevendheid niet in het geding te laten komen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via onderstaand formulier:

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw telefoonnummer

Onderwerp

Uw bericht