arrow_drop_up arrow_drop_down

Voeding als medicijn

Levenslang resultaat met een voedingspatroon dat werkt, voor jou...

Wat moet ik nou eten?


Wist je dat 90% van alle diabetes type 2, 80% van alle hart- en vaatziekten en 70% van alle beroertes en dikke darmkanker te voorkomen zijn door je levensstijl aan de passen en andere voeding te eten? Wil je ook weten hoe je voeding kan gebruiken als medicijn? Annick Adriaansz is dé voedingsdeskundige van Lelystad en omstreken en werkt ook landelijk via E-health.



Je bent wat je eet

Je eet en drinkt elke dag.  Waar je vaak niet genoeg bij stil staat, of wat je gewoonweg niet weet, is dat je voedingskeuzes, een doorslaggevende rol spelen in hoe goed je functioneert. Wát je eet bepaalt in grote mate hoe goed je weerstand is, of je een gezond gewicht hebt, hoe goed je je kunt focussen en hoe mooi je huid er uit ziet. Dat komt omdat in íeder proces van je lichaam vitaminen en mineralen nodig zijn. Voor je metabolisme is selenium van belang, voor je hersenwerking heb je omega 3 nodig, voor de aanmaak van energie zijn de B-vitamines onmisbaar, voor je weerstand is vitamine A belangrijk, voor je huid is vitamine C essentieel. Zo denken we eigenlijk nooit na over eten. Helaas leiden structurele verkeerde voedingskeuzes wel tot gezondheidsklachten en overgewicht. 

Wist je dat 90% van alle diabetes type 2, 80% van alle hart- en vaatziekten en 70% van alle beroertes en dikke darmkanker te voorkomen zijn door je levensstijl aan de passen en andere voeding te eten?

Voedingstekorten geven gezondheidsklachten

Door onze drukke Westerse levensstijl (deze vergt een hoog verbruik van vitaminen) en door de kwaliteit van de huidige voeding (deze voert weinig vitaminen aan) is de kans groot dat je door de jaren heen tekorten op hebt gebouwd. Zonder dat je dat in de gaten hebt. Dit kan grote invloed hebben op je functioneren, hoe je je voelt en hoe je er uit ziet.

 

Onderstaande symptomen zijn een kleine greep uit kenmerken van mogelijke vitamine- en mineralentekorten:

  • overgewicht, niet af kunnen vallen
  • snel moe en of geïrriteerd
  • droge of slechte huid
  • snel of lang ziek zijn
  • zweertjes, open mondhoeken, langzame wondheling
  • somberheid, depressie
  • broze vinger- en teennagels
  • haaruitval
  • tintelend gevoel in handen en voeten
  • Gebrek aan energie en concentratievermogen
  • altijd trek in zoet, hartig / vaak een hongergevoel

Wat is nou écht gezond?

We weten allemaal dat je het beste gezond maar kan eten, maar wat is nou daadwerkelijk gezond? Dagelijks worden we blootgesteld aan reclames van voedselproducenten die allemaal roepen producten aan te bieden die ‘vol vitaminen’, ‘light’, ‘vezelrijk’, ‘puur natuur’, ‘zonder kunstmatige zoetstoffen’, ‘reinigend’, of zelfs ‘medicinaal’ b.v cholesterolverlagend, te zijn. Gezondheidsgoeroe’s raden de ene dag producten en diëten aan, die de volgende dag door andere specialisten weer worden afgeraden.

We zien door de bomen het bos niet meer, wat nu te kiezen van al deze ‘verantwoorde tussendoortjes, en ‘gezonde keuzes’? En klopt het allemaal wel wat er geclaimd wordt? Vaak wanneer je deze producten nader bekijkt blijken ze vol suikers, ongezonde toevoegingen en schadelijke ingrediënten te zitten, die ons alleen maar verder van ons doel brengen.

WAT MOET IK NOU ETEN?

We weten allemaal wel dat we vitaminen en mineralen binnen moeten krijgen, en dat we het beste gezond kunnen eten, maar hoe? Waar zitten die gezonde stoffen in, welke ervan zijn (voor mij extra) belangrijk, en in welke mate? Word ik dik van koolhydraten? Hoeveel eiwitten moet ik eten, en waar zit dat in? Zijn vetten gevaarlijk? En hoeveel calorieën moet ik eten?

 

Bovenstaande zijn vragen waar vele mensen mee zitten, met als resultaat dat we eigenlijk ‘maar wat doen’. We gooien ons karretje vol met het eten waarvan we denken dat het goed is, en vullen dit aan met producten waarvan we weten dat we het beter niet kunnen eten, maar het is zo lekker…

Voor eens en altijd grip op de zaak?

De voeding die het beste is, is per persoon verschillend en hangt nauw samen met je levensstijl. Met voedingsbegeleiding van JouwVitaliteitscoach.nl krijg je inzichten waar je de rest van je leven wat aan hebt. Ook als we elkaar niet meer zien. Als voedingsdeskundige in Lelystad (en landelijk via E-health) laat ik je graag door de bomen het bos weer zien.  
Samen kijken we naar hoe jouw dagelijks leven er uit ziet, leg ik je uit wat er daadwerkelijk in je lichaam gebeurt met voeding, en wat echt bijdraagt aan je gezondheid en het doel wat je hebt (en wat juist niet, ook al zou je denken van wel).


Je krijgt hiermee inzichten in:

  • welke voeding je slank maakt.
  • wat voor invloed welke voeding heeft op je hormoonhuishouding, welke voeding vetopslag-hormonen triggert, en welke voeding je vetverbrandingshormonen stimuleert.
  • welke voeding je ongemerkt dik maakt (wat we dagelijks eten), terwijl we denken dat het gezond voor ons is.
  • wat het gevolg is van diëten en waarom dit je alleen maar verder van je resultaat afbrengt.
  • hoe je terugval en het jojo-effect nu eindelijk kunt doorbreken.
  • welke voeding je voorziet in al je dagelijkse behoefte aan vitaminen en mineralen.
  • uit welke componenten je maaltijden nu daadwerkelijk moeten bestaan en waarom.
  • welke voeding je de hele dag stabiele energie geeft, en welke voeding je juist uitput.
  • wat je ‘vreetbuien’ elimineert en hoe je je onstilbare trek in zoet overwint, voor altijd.
  • hoe je in korte tijd, echt gezonde maaltijden op tafel zet, en wat je mee kunt nemen naar je werk.
  • en nog veel meer…

Blijf niet langer aanmodderen!

Ontdek hoe hetgeen wat je eet, ongemerkt je klachten triggert en hoe je het tij kunt keren. Laat voeding je medicijn zijn en je leiden naar een topfit lichaam


Het resultaat?
Jij hebt voor eens en altijd de kennis over wat welke voeding voor je doet. Jij bent in het vervolg de baas over hoe je er uit ziet en hoe je je voelt!

Klaar om je voeding te verbeteren?